دانشجوی فناوری اطلاعات بوکان
دانشجوی فناوری اطلاعات بوکان
امور مربوط به کامپیوتر و فناوری اطلاعات

 ایسنا: محققان مركز نانوتكنولوژی و مواد مولكولی دانشگاه ویك فارست یك قطعه ترموالكتریكی طراحی كرده اند كه قادر است گرمای بدن را به انرژی تبدیل كند.

فناوری Power Felt یك قطعه ترموالكتریك است كه می تواند گرمای بدن را به الكتریسیته تبدیل كند. این قطعه شامل نانولوله های كربنی در الیاف پلاستیكی قابل انعطاف است. در این فناوری از تغییرات دمایی (دمای اتاق در مقابل دمای بدن) برای تولید شارژ استفاده می شود.

قطعات استاندارد ترموالكتریك از یك تركیب كارآمد به نام بیسموت تلورید برای تبدیل گرما به انرژی در قطعاتی مانند خنك كننده های CPU استفاده می كنند كه هزینه ای بالغ بر یكهزار دلار در هر كیلوگرم دارد؛ اما استفاده از فناوری Power Felt برای پوشش گوشی تلفن همراه تنها یك دلار هزینه در بر خواهد داشت.

در حال حاضر بازده انرژی یك قطعه 72 لایه ای در حدود 140 نانووات است. محققان راه های مختلفی را برای اضافه كردن لایه های نانولوله بیشتر مورد بررسی قرار داده اند كه در عین نازك تر شدن، حجم توان خروجی افزایش پیدا كند.

«كوری هیوت» طراح این قطعه ترموالكتریك تأكید می كند: انرژی زیادی از طریق گرما از بین می رود كه می توان با استفاده از این گرما انرژی تولید كرد.

می توان تصور كرد كه در آینده با استفاده از فناوری Power Felt قطعات انعطاف پذیر ترموالكتریك را در لایه داخلی یك كت تعبیه كرد تا گرمای بدن را جذب كرده و از این طریق انرژی لازم برای شارژ تلفن همراه تأمین شود.

این محصول برای آماده سازی و عرضه به بازار به تحقیقات بیشتری نیازمند است.

نتایج این تحقیق در مجله نانوتكنولوژی به چاپ رسیده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, توسط سروه افشین فر